Vom incerca pe tot posibilul sa iti oferim un raspuns cat mai favorabil. In acelasi timp insa, trebuie sa tii cont de faptul ca serviciile noastre sunt puternic influentate de mediul economic, motiv pentru care pot aparea fluctuatii care sa afecteze perceptia ta despre serviciile noastre. Indiferent insa de acest aspect, ne luam angajamentul sa iti raspundem la orice problema legata de serviciile noastre in maximum 7 zile.
Serviciile oferite de VeziCatFace.ro sunt exceptate de la retur in conformitate cu articolul 16 din Ordonanta de Urgenta nr.34/2014. Astfel, politica de retur excepteaza acele contracte de prestari de servicii unde a avut loc o prestare completa a serviciilor in conditiile in care executarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat la cunostinta faptul ca isi va pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a contractului de catre profesionist.
ARTICOLUL 9
Dreptul de retragere
(1) Cu exceptia cazurilor prevazute la art. 16, consumatorul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract în afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decât cele prevazute la art. 13
alin. (3) ?i la art. 14.
...()
ARTICOLUL 10
Omisiunea informatiilor privind dreptul de retragere
(1) În cazul în care profesionistul nu a transmis consumatorului informatiile privind dreptul de retragere conform art. 6 alin. (1) lit. h), perioada de retragere expira la 12 luni de la sfârsitul perioadei initiale de retragere de 14 zile.
(2) În cazul în care profesionistul a transmis consumatorului informatiile prevazute la alin. (1) din prezentul articol în termen de 12 luni de la data mentionata la art. 9 alin. (2), perioada de retragere expira în 14 zile de la data la care consumatorul primeste informatiile respective.
... ()
ARTICOLUL 12
Efectele retragerii
Exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale, dupa caz:
a) de a executa contractul la distanta sau contractul în afara spatiului comercial;
b) de a încheia un contract la distanta sau în afara spatiului comercial, în cazul în care consumatorul a efectuat o comanda.
ARTICOLUL 14
Obligattiile consumatorului în cazul retragerii
(1) Cu exceptia cazului în care profesionistul s-a oferit sa recupereze el însusi produsele, consumatorul returneaza produsele sau le inmâneaza profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist sa receptioneze produsele, fara întârziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise înapoi de consumator
inainte de expirarea perioadei de 14 zile.
(2) Consumatorul suporta doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu exceptia cazului in care profesionistul accepta sa suporte acele costuri sau in care profesionistul nu a informat consumatorul ca aceste costuri trebuie suportate de consumator. In cazul contractelor in afara spa?iilor comerciale, în cazul carora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul incheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa daca produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin posta.
(3) Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie sa fie descurajanta pentru consumator în a-si exercita dreptul de retragere. Indiferent de situatie, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii produselor în cazul în care profesionistul a omis sa il informeze
cu privire la dreptul de retragere în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h).
(4) Profesionistul trebuie s? poat? face dovada diminu?rii valorii produselor care rezult? diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. (5) Atunci când consumatorul îsi exercita dreptul de retragere dupa transmiterea cererii în conformitate cu art. 7 alin. (3) sau cu art. 8 alin. (8), consumatorul plateste profesionistului o suma proportionala cu ceea ce s-a furnizat pâna la momentul in care consumatorul a informat profesionistul cu privire la exercitarea dreptului de retragere, in raport cu acoperirea totala a contractului. Suma proportionala care trebuie platita profesionistului de catre consumator este calculata pe baza pretului total convenit in contract. Daca pretul total este excesiv, suma proportionala este calculata pe baza valorii de piata a ceea ce s-a furnizat.
(6) Consumatorul nu suporta costurile pentru:
a) prestarea serviciilor sau furnizarea de apa, gaze naturale sau energie electrica, atunci cand acestea nu sunt puse in vanzare intr-un volum limitat sau cantitate prestabilita, sau energie termica furnizata, in totalitate sau partial, in cursul perioadei de retragere, in una dintre urmatoarele situatii:
(i) profesionistul nu a furnizat informatii in conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h) sau i);
(ii) consumatorul nu a cerut expres ca prestarea sa inceapa in timpul perioadei de retragere in conformitate cu art. 7 alin. (3) si cu art. 8 alin. (8);
b) furnizarea, în totalitate sau partial, de continut digital care nu este livrat pe un suport material, în una dintre urmatoarele situatii:
(i) consumatorul nu si-a dat acordul prealabil expres cu privire la inceperea prestarii inainte de sfarsitul perioadei de 14 zile mentionate la art. 9;
(ii) consumatorul nu a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi pierde dreptul de retragere in momentul in care isi da consimtamantul;
(iii) profesionistul nu a furnizat confirmarea în conformitate cu art. 7 alin. (2) sau cu art. 8 alin. (7).
(7) Cu exceptia celor prevazute la art. 13 alin. (3) si la prezentul articol, exercitarea dreptului de
retragere nu atrage r?spunderea consumatorului.
ARTICOLUL 16
Exceptari de la dreptul de retragere
Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevazut la art. 9-15 în ceea ce priveste contractele la distanta si contractele în afara spatiilor comerciale urmatoarele:
a) contractele de prestari de servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a contractului de catre profesionist;
b) furnizarea de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care profesionistul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
c) furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;
d) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;
f) furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
g) furnizarea de bauturi alcoolice al caror pret a fost convenit in momentul incheierii contractului de vanzare, a caror livrare nu poate fi efectuata inainte de 30 de zile si a caror valoare reala depinde de fluctuatiile de pe piata pe care profesionistul nu le poate controla;
h) contractele în cazul carora consumatorul a solicitat în mod special profesionistului sa se deplaseze la domiciliul sau pentru a efectua lucrari urgente de reparatie sau de întretinere. Daca, cu ocazia unei astfel de vizite, profesionistul presteaza alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de consumator sau furnizeaza alte produse decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrarilor de intretinere sau de reparatie, dreptul de retragere se aplica respectivelor servicii sau produse suplimentare;
i) furnizarea de înregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
j) furnizarea de ziare, periodice si reviste, cu exceptia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicatii;
k) contractele încheiate în cadrul unei licitatii;
l) prestarea de servicii de cazare, pentru alt scop decât cel rezidential, transport de marfuri, închiriere de masini, catering sau serviciile privind activitatile de agrement, in cazul in care contractul prevede o data sau o perioada de executare specifica;
m) furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului ai dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca îsi va pierde dreptul la retragere.
Te ajuta sa cumperi si sa vinzi masini second hand, oferindu-ti acces la calculatorul de pret corect, review-uri auto ...
Ne spui ce masina iti doresti, iar noi trimitem cererea ta catre dealerii nostri de incredere. Acestia iti vor face o oferta, iar daca iti place, incepeti o negociere anonima pe site.
Business Club: Cât plătesc românii anual pe reparațiile mașinii?
ZF: Cum i-a "ajutat" guvernul pe români să-şi conserve mai bine maşinile: şoferii vor…
Wall-Street: Unul din doi romani isi doreste alta culoare pentru masina.
Descopera: Studiu: cum diferă preferinţele femeilor şi bărbaţilor din România în ceea ce priveşte…