Feedback

Vrem sa stim ce parere ai despre VeziCatFace. Asteptam sa ne lasi gandurile tale mai jos!

Trimite  

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Review

04 Decembrie 2018 • Articol scris de: Florin Oprea

Am testat Honda Civic, un model compact care se distinge printr-o istorie a fiabilitatii recunoscuta la nivel mondial. Mai exact, am condus varianta cu cinci usi si motorizare pe benzina de 1.5 VTEC capabil de 182 CP si transmisie automata  CVT.

 
Gratie noilor dimenisuni marite comparativ cu vechiul model Honda Civic, exemplarul testat de noi se situeaza la granita dintre compacta si medie (segmentele C si D), acolo unde troneaza de mai multi ani Skoda Octavia. Totodata, spre desosebire de Skoda Octavia si datorita ehipamentelor si tehnologiilor prezente la bordul sau, modelul Civic sare spre segmentele premium alaturi de Mazda 2 si Audi A3.
 
Cine cauta sa-si cumpere un automobil compact urmareste sa-si maximizeze investitia cautand o valoare cat mai mare a bunului achizitionat din punct de vedere al versatilitatii acestuia, al spatiilor de incarcare/depozitare si nu in ultimul rand al sigurantei si al consumului de combustibil. Honda Civic este un automobl reusit care aduna caracteristicile dinamice ale unui Astra sau Golf pana la Mercedes Clasa A sau BMW Seria 1. Cei care detin deja acest model inteleg mai usor despre ce vorbim.
 
Honda Civic este mai joasa, are un centru de greutate coborat din ratiuni dinamice si de stabilitate, este mai lata, decat generatia a 9-a pe care-o inlocuieste, pentru o organizare superioara a habitaclului si ofera o solutie mai avansata a suspensiilor precum si motoare performante si tehnologii de top de asistare ale soferului.
 
 

Condus

 
La rulajul in mediul citadin, masina este confortabila, sigura, robusta si placuta in utilizarea zilnica atat de barbati cat si de femei. Ca dispozitiv. masina este ingaduitoare cu soferul si nu penalizeaza eventualele greseli de manevrare, transmisia CVT oferind o caracteristica de confort speciala la demarajele scurte proprii mediului urban. Cu alte cuvinte se conduce usor si se parcheaza la fel de usor gratie atat sistemelor de asistenta la parcare cat si camerei video care se activeaza la selectarea marsarierului.
 
Adevarata natura a masinii se descopera pe autostrada, sau pe drumurile de la munte cu serpentine consecutive. In primul caz manevrele executate la turatii de peste 4000 rot/min elibereaza fluid cuplul de 220 Nm,  resimtit simultan cu apasarea pedalei de acceleratie. De amintit ca transmisia CVT este setata pentru confort suprem chiar si la sarcini pline ale motorului, pentru cei doritori de senzatii de WRC recomandam cutia manuala sau modelele Type R.
 
Intersant de amintit setarea prin buton a caracteristicii amortizoarelor care primesc un boost de fermitate la apasarea butonului de selectare din consola centrala. 
In rulajul pe serpentine, masina se comporta exemplar, ducandu-te cu gandul spre faptul ca ai investit profitabil o suma de bani pentru tine si pentru familia ta. Honda stie sa construiasca masini si motoare de competitie asa ca asteptati-va la un rulaj ferm, sigur, dinamic si fara surprize. Masina intelege ce fel de persoana sunteti si devine usor o partenera de incredere si va sustine in actiune.
 
Gratie formei aerodinamice reusite, si materialelor fonoabsorbante folosite la izolarea interiorului, zgomotele in rulare din cauza vantului sunt insesizabile, nivelul acestuia fiind de 64,5 db (A ). Nu am simtit vibratii insemnate in rulajul pe suprafetele mai rugoase.
 
Interesant de amintit consumul mixt care s-a situat in jurul valorii de 7,8 l/100 km. De retinut ca vorbim de un motor de 1,5 litri cilindree turboasupraalimentat, ce dezvolta 182 CP si caruia ii plac regimurile inalte de turatie.
 

Organizare Interior

 
Soferul este pozitionat jos, specific masinilor de competitie, dar cu toate comenzile la indemana, urmand cu strictete metoda japoneza de organizare „around you”. Scaunele confortabile cu un usor design imprumutat de la masinile de curse, ofera un sprijin bun lateral si lombar. Volanul, impreuna cu plansa de bord au parte de acelasi mod de constructie propriu japonezilor preluat de la jocurile electronice.
 
Lizibilitatea intrumentarului de bord cere un pic de obisnuinta, dar dupa ce aceasta s-a produs este excelenta si logica. Zona vitrata ofera o vizibilitate buna insa mai zgarcita in cazul lunetei, datorata inclinatiei acesteia, dar camera video pentru mersul inapoi suplineste nevoia de vizibilitate la parcarea cu spatele. La manevrele efectuate in traficul urban aglomerat nu sunt probleme de vizibilitate decat in cazul cand aveti scaunul soferului reglat la cea mai de jos pozitie.

Spatiu

 
Honda Civic va ofera o caroserie cu 5 usi si un portbagaj de 420 de litri. Habitaclul poate include cinci adulti cu inaltimi normale. Spatiul disponibil pentru cap este mai redus din cauza plonjarii stalpului C, dar Honda se revanseaza la spatiul pentru umeri si cel pentru genunchi.
 
 
Din motive care ne scapa Honda nu ofera sistemul Magic Seats, de ridicare a sezutului banchetei pentru un plus de spatiu, probabil din cauza inclinarii plafonului lucru ce a influentat organizarea interiorului. Ca un surplus de spatiu in continuarea portbagajului, spatarul banchetei se poate rabate in proportia de 60/40 in cazul bagajelor voluminoase.
 

Costuri 

 
In ceea ce priveste pretul revin la ceea ce am spus la inceput. Masina din punct de vedere al dimensiunilor si al spatiului se situeaza la granita segmentelor compact si mediu (C si D) unde mai gasiti doar Skoda Octavia, iar din punct de vedere al echipamentelor si al tehnologiilor existente la bord se apropie periculos de mult de compactele premium adica de Mazda 3, Audi A3, BMW seria 1 sau Mercedes Clasa A. In schimb la fiabilitate nu putem spune deocamdata nimic, insa tinand cont de ADN-ul brand-ului Honda si pozitiile ocupate in clasamentele JD Power, suntem siguri ca la acest capitol Civicul da clasa de departe competitiei.
 
 
Modelul testat de noi este Honda Civic 5 u 1.5 VTEC Turbo 182 CP CVT cu nivelul de echipare Sport Plus, adica penultimul nivel de echipare, inainte de Prestige, costa 25.500 de euro cu TVA inclus, un pret care poate da de gandit clasei premium si la bataie cu Ford Focus si Volkswagen Golf la care la echipari similare mai ai de adaugat si optionale ca sa ai o configuratie identica cu modelul nipon.
 
 

 



Ce face VeziCatFace.ro?

Te ajuta sa cumperi si sa vinzi masini second hand, oferindu-ti acces la calculatorul de pret corect, review-uri auto ...

afla mai multe

Cum ma ajutati sa cumpar o masina second hand?

Ne spui ce masina iti doresti, iar noi trimitem cererea ta catre dealerii nostri de incredere. Acestia iti vor face o oferta, iar daca iti place, incepeti o negociere anonima pe site.

afla mai multe

Acest site foloseste cookie-uri. Continuarea navigarii inseamna acceptarea lor.
Prin utilizarea seviciilor noastre, sunteti de acord cu: 1. colectarea si prelucrarea datelor d-voastra cu caracter personal si 2. folosirea de cookies. Aflati mai multe.