Masina iti influenteaza imaginea personala
In functie de ce masina ai, ceilalti te pot vedea ca fiind mai tanar, mai puternic si mai atragator.
Probabil nu era nevoie de un studiu care sa ne confirme faptul ca masina personala influenteaza perceptia celorlalti despre noi, dar este bine sa avem si o dovada. Astfel, conform cu rezulatele cercetarii unor profesori de la Universitatea de Tehnologie din Melbourne, Australia, calitatile obiectelor pe care le detinem ajung sa se transfere asupra noastra, a posesorilor. Acest fenomen se numeste „efectul produsului“ si este cel mai bine explicat prin exemplul Porsche: barbatii care detin o astfel de masina, sunt perceputi de catre ceilalti ca fiind mai tineri, mai puternici si mai atragatori.
Oamenii nu cumpara produsele doar pentru ceea ce pot face cu ajutorul lor, ci si pentru ce simbolizeaza acestea. In cazul achizitiei unei masini, cumparatorul va analiza pe langa caracteristicile tehnice si anumite aspecte ce au legatura cu propriul statut si stil de viata. Probabil cel mai bun exemplu in acest sens este dat de catre cei care cumpara masini electrice. Despre acest tip de cumparatori putem spune ca sunt oameni responsabili care se gandesc la mediul inconjurator, motiv pentru care au ales o masina care sa se plieze pe stilul lor.
In industria auto, brandurile transmit clientilor promisiuni diferite in legatura cu calitatile masinilor vandute. Astfel, anumiti producatori mizeaza pe siguranta si confort pe cand altii vorbesc despre putere si sportivitate. Aceasta diferenta in promisiunile brandurilor auto sta la baza studiului realizat de catre Ahmad Effendi si Allan Whitfield, profesori la Universitatea din Melbourne. Cei doi au dorit sa vada in ce masura calitatile unei masini se transfera asupra imaginii celui care o detinem modificandu-i acestuia statutul social.
Masina ta le vorbeste celorlati despre statutul tau social
Studiul intitulat „In Porsche arata mai tanar cu 6 ani: Se transfera calitatile produselor asupra posesorilor?” a fost realizat in 2012 pe baza unui chestionar la care au participat 1053 de respondenti. Acestia au fost rugati sa priveasca niste imagini in care erau prezenti o serie de proprietari de masini in doua ipostaze diferite, alaturi de un Mercedes-Benz Clasa C si de un Proton Persona(vezi imaginea de mai jos). Dupa vizionarea imaginilor, respondentii au trebuit sa raspunda la niste intrebari legate de statutul social, personalitatea si fizicul celor din imagini. Masinile au fost astfel alese incat sa transmita mesaje cat mai diferite.
Rezultatele au aratat faptul ca proprietarii de Mercedes-Benz Clasa C au parut a fi mai educati, mai tineri, mai inalti si avand o situatie financiara mai buna decat cei care poseda un Proton. Surprinzator, trasaturile de personalitate ale masinii nu s-au transferat si la proprietar, insa dupa cum spun si cercetatorii, acest lucru poate fi explicat de lipsa de personalitate a masinilor selectate.
Studiu: R. A. A. Raja Ahmad Effendi & T. W. Allan Whitfield; He Looks Six Years Younger in that Porsche: Do the Qualities of Products Transfer to Their Owners?, 2012, Australia
Daca ai un Bentley, esti mai atragator
De altfel, un alt studiu, realizat de aceasta data in Marea Britanie in anul 2010, a aratat cum un barbat la volanul unui Bentley este mult mai atragator decat acelasi barbat la volanul unui Ford Fiesta. Acest studiu a fost realizat atat pe barbati cat si pe femei, iar respondentii au fost rugati sa evalueze gradul de atractivitate al sexului opus. Din rezultate a reiesit ca barbatii tind sa dea in general note mai mari femeilor, nefacand o diferenta semnificativa intre cele doua ipostaze. In sens contrar, doamnele si domnisoarele au facut diferenta intre barbatii din Bentley versus cei din Fiesta, primii find considerati mai atragatori.
Studiu: Dunn MJ, Searle R.; Effect of manipulated prestige-car ownership on both sex attractiveness ratings; 2012, UK
Noi am mai adauga faptul ca masinilor le pot fi atribuite o serie de caracteristici umane, cum ar fi seriozitate, tinerete, masculinitate, etc. Dupa cum am si aratat in articolul despre cele mai masculine/feminine masini din Romania, exista modele auto care sunt preferate mai mult de catre un anumit sex. Acest lucru poate fi explicat si prin asocierea masinilor cu aceste calitati umane, calitati pe care cumparatorul le ia in calcul in momentul in care isi achizitioneaza masina. Spre exemplu, o masina ca BMW, masina cumparata cu preponderenta de barbati, ii va ajuta pe acestia sa para mai masculini. Astfel, cei din jur vor considera probabil ca un sofer de BMW are un "grad mai ridicat de testosteron" decat unul care conduce un Peugeot de exemplu, marca unde raportul dintre posesori barbati versus posesori femei este oarecum egal.
In concluzie, daca vrei sa imbunatatesti perceptia celor din jur despre tine, masina te poate ajuta. Trebuie doar sa te decizi cum doresti sa te priveasca altii, iar apoi sa alegi o masina care ti se potriveste.
Daca vrei sa iti cumperi o masina care sa te ajute sa arati mai bine, dar nu stii cat este pretul corect, noi te indrumam spre calculatorul VeziCatFace. Folosind un model statistic complex, acest calculator iti poate spune care este valoarea reala a masinii de care esti interesat. Decide cu mintea!
Citeste si alte articole similare
Probabil cea mai frumoasa filmare de pe Transalpina Care este cea mai proasta masina second hand pe care ai vandut-o?CUM TE AJUTA VEZICATFACE?
TU STII PRETUL CORECT AL MASINII TALE SECOND HAND?
Si afla istoricul masinii