Feedback

Vrem sa stim ce parere ai despre VeziCatFace. Asteptam sa ne lasi gandurile tale mai jos!

Trimite  

Martorii din bordul unui Volkswagen. Ce inseamna si ce trebuie sa faci cand se aprind?

30 Noiembrie -1 • Articol scris de: Florin Oprea

Lampile de avertizare te tin conectat la starea curenta a automobilului tau Volkswagen, dar nu intotdeauna semnificatia acestora este decodata la prima vedere. Prezentarea generala de mai jos iti va oferi informatii despre semnificatia martorilor din bord: daca ceva nu functioneaza corect si unde ar putea aparea o problema.

 
Martorii din bord sunt colorati in functie de nevoia acuta de actiune : galben, rosu, verde, albastru sau alb. Luminile: verde, albastru si alb nu sunt un avertisment, ci doar de constatare. Acestea iti arata daca sunt sau nu activate.
 
Lumina rosie reprezinta un avertisment. Cand se aprind martorii rosii in bord, trebuie sa iei masuri pentru a evita deteriorarea motorului sau a altor piese ale automobilului si de a preveni accidentele. De exemplu, poti vedea daca nivelul uleiului de motor este prea scazut sau daca presiunea in anvelope trebuie ajustata. In acelasi timp, daca se aprinde martorul galben cu "EPC", inseamna ca unitatea de control a motorului este avariata si trebuie sa contactezi imediat un specialist service.
 
Pentru a vedea ce inseamna si ceilalti martori, citeste in continuare:
 

Martorii de culoare rosie

 
1. Frana de mana este pornita
martor bord
 
Cauze posibile:
- sistemul de franare este avariat.
- nivelul lichidului de frana este prea scazut.
 
2. Frana de mana este activa.
frana de mana
 
3. Temperatura lichidului de racire
temperatura motor
 
Cauze posibile:
- temperatura lichidului de racire a motorului este prea mare. Opreste automobilul de indata ce este posibil si in siguranta. Lasa motorul sa se raceasca pana cand indicatorul revine la normal. Verifica nivelul de racire al motorului.
 
4. Sistemul de racire al motorului
sistem de racire motor
 
Cauze posibile:
- sistemul de racire al motorului se poate sa fie perturbat. Apeleaza la ajutor specializat!
 
5. Presiunea uleiului de motor
presiune ulei motor
 
Cauze posibile:
- presiunea uleiului de motor este prea scazuta. Daca lampa de control clipeste chiar daca nivelul uleiului de motor este OK, opreste motorul. Poate aparea o defectiune la motor. Apeleaza la ajutor specializat.
 
6. Usile masinii
usi masina
 
Cauze posibile:
- cel putin o usa a automobilului este deschisa.
 
7. Compartimentul motorului
capota motor
 
Cauze posibile:
- capota de la motor nu este inchisa corect.
 
8. Portbagaj
portbagaj masina
 
Cauze posibile:
- portbagajul este deschis.
 
9. Directia asistata electromecanic
directie asistata
 
Cauze posibile:
- sistemul de directie da eroare si trebuie verificat imediat de un service specializat.
- blocarea electronica a coloanei de directie da eroare
 
10. Centura de siguranta
centura masina
 
Cauze posibile:
- centura de siguranta este neaplicata la sofer sau pasager.
 
11. Controlul automat al distantei (ACC)
control automat distanta
 
Cauze posibile:
- reducerea vitezei prin controlul automat al distantei fata de un automobil anterior nu este suficienta. Actioneaza frana de serviciu! Sistemul cere preluarea comenzilor de catre sofer.
 
12. Acumulatorul
 
Cauze posibile:
- bateria masinii nu este incarcata de generator in timpul conducerii.
 
13. Cutia DSG
cutia dsg
 
Cauze posibile:
- cutie de viteze cu dublu ambreiaj cu 7 trepte DSG® este supraincalzita. Lasa cutia sa se raceasca in pozitia P (Parking). Daca martorul nu se stinge, nu continua, ci apeleaza la ajutor specializat. In caz contrar, pot rezulta deteriorari semnificative ale transmisiei.
 
14. Nivel AdBlue
adblue volkswagen
 
Cauze posibile:
- nu este posibila repornirea motorului! Nivelul AdBlue® este prea mic. Parcheaza vehiculul in siguranta si completeaza cu AdBlue.
 
15. Sistemul SCR (Selective Catalytic Reduction)
 
Cauze posibile:
- nu este posibila repornirea motorului! Sistemul SCR (Selective catalytic reduction)  este deranjat.
 

Martorii de culoare galbena

 
1. Placutele de frana
 
Cauze posibile:
- placutele de frana sunt uzate
 
2.  ESC (Electronic Stability Control)
 
Cauze posibile:
- ESC-ul este dezactivat de sistem.
- ESC-ul deranjat
- Bateria vehiculului a fost reconectata
 
3. ASR
ASR
 
Cauze posibile:
- ASR-ul este oprit manual.
 
4. ABS
ABS
 
Cauze posibile:
- ABS-ul nu functioneaza optim.
 
5. ASR, BAS
ABS BAS
 
Cauze posibile:
- ABS-ul sau asistentul de apropiere nu functioneaza optim.
 
6. Lampa de ceata
LAMPA de ceata
 
Cauze posibile:
- lampa spate este aprinsa.
 
7. Faza de conducere
faza scurta
 
Cauze posibile:
- faza a esuat complet sau partial. Inlocuiti becul corespunzator. Daca toate becurile sunt in regula, consultati un service specializat, daca este necesar.
 
8. Gaze de esapament
gaze de esapament
 
Cauze posibile:
- exista o defectiune care afecteaza gazele de esapament.
- arderea incorecta afecteaza catalizatorul. 
 
Este indicat sa verifici motorul la un service specializat.
 
9. Preincalzirea motorului diesel inainte de pornire.
preincalzire motor
 
Asteapta sa se stinga martorul, apoi porneste motorul.
Daca martorul, se impune controlul motorului deranjat la un service.
 
10. Controlul electronic al puterii
epc
 
Cauze posibile:
- motorul nu functinoeaza optim. Verifica la un service specializat.
 
11. Filtrul de particule diesel
filtru de particule
 
Ce e de facut?
- condu cel putin 15 minute cu cutia in treapta a 4-a (cutie de viteze manuala) sau in pozitia D (cutie de viteze cu dublu ambrieiaj DSG®) la o viteza de cel putin 70 km/h. Respecta limitele de viteza de pe drum. Daca indicatorul luminos nu se stinge, mergi la cel mai apropiat service specializat
 
13. Asistarea directia electromecanice este redusa sau bateria automobilului a fost deconectata si reconectata.
Martorul luminos clipeste
Coloana de directie nu este deblocata sau blocata.
 
14. Martorul se aprinde daca este necesar cu un mesaj text:
Anvelopa aplatizata: Cel putin o anvelopa are o presiune de umflare sub 1,4 bar (20 psi / 140 kPa) sau o valoare critica a presiunii.
Nu continua! Reduceti imediat viteza! Opriti automobilul de indata ce este posibil si sigur. Evitati manevrele violente de schimbare a directiei  de mers si cele de franare! Verificati toate rotile pentru deteriorari externe si posibilele corpuri straine, precum si presiunea de umflare pentru toate rotile. Daca nu este necesara o schimbare a rotii la fata locului, conduceti cu viteza mica la cel mai apropiat service specializat.
 
Presiunea in anvelope prea scazuta: Avertizarea indica o presiune critica la cel putin o anvelopa.
Verificati imediat presiunea de umflare a anvelopelor pentru toate rotile. Daca nu este necesara o schimbare a rotii la fata locului, conduceti cu viteza redusa la cel mai apropiat service specializat.
 
Verificati presiunea in anvelope. Avertizarea indica o presiune redusa la cel putin o anvelopa. La urmatoarea ocazie, verificati si corectati presiunea de umflare a anvelopelor pentru toate rotile. Evitati distantele lungi si vitezele maxime pana la corectie de presiune.
 
Martorul luminos clipeste
Martorul clipeste temporar in timp ce conduceti. Exista o interferenta radio intre un senzor si sistem. Prin suprapuneri ale emitatoarelor apropiate de automobile care functioneaza in acelasi domeniu de frecvente radio, telecomanda radio sau jucarii pentru copii, functia poate fi temporar afectata. Daca este necesar, opriti sau evitati sursa de interferenta.
Sistemul este deranjat. Indicatorul luminos clipeste timp de aproximativ un minut si apoi se aprinde permanent.
Daca presiunea in anvelope este corecta dupa decuplarea contactului si apoi din nou, lampa de control continua sa clipeasca si apoi ramane aprinsa, consultati un service specializat. Verificati sistemul.
 
15. Nivelul apei din parbriz prea scazut.Umpleti rezervorul de spalare a parbrizului la urmatoarea ocazie.
 
16. Rezervorul de combustibil este aproape gol. Cantitatea de rezerva este consumata. Alimentati cu combustibil la urmatoarea ocazie.
 
17. Apa in combustibil in automobilele cu motor diesel.
Amarok: opriti motorul si evacuati filtrul de motorina.
Caddy: Opriti motorul si solicitati ajutor specializat.
 
18. Ambele rezervoare de combustibil, gaze si gaze naturale sunt aproape goale. Cantitatea rezervata, marcajul rosu, este consumata. Alimentati cu combustibil sau gaz natural la urmatoarea ocazie.
 
19. Nivelul uleiului de motor este prea scazut. Opriti motorul. Verificati nivelul uleiului de motor.
Martorul luminos clipeste: Sistemul de ulei al motorului este perturbat.
Consultati compania specializata. Verificati senzorul de ulei de motor.
 
20. Nivelul Adblue® este redus. Adaugati AdBlue® in kilometrii indicati.
 
21. Sistemul SCR este deranjat sau umplut cu AdBlue® nestandard. Consultati imediat un service specializat. Verificati sistemul
 
22. Control automat al vitezei (ADR) activat.
Martorul luminos clipeste: Atunci cand ADR a fost pornit, frana de mana a fost eliberata.Automobilul s-a mutat sau exista o defectiune in unitatea de control ADR.
 
23. Sistemul de tensionare a airbag-urilor si a centurilor de siguranta. Consultati compania specializata si verificati imediat sistemul.
 
24. Sistemul airbagului este deranjat. Consultati compania specializata si verificati imediat sistemul. Airbagul pasagerului din fata este inactiv. Verificati daca airbagul ramane inactiv.
 
25. Scoateti filtrul de aer.
 
26. Imobilizatorul electronic activ.
 
27. Blocarea diferentialului spate este aprinsa.
Martorul luminos clipeste: Blocarea diferentialului spate este activata sau da eroare si nu poate fi pornita.
 
28. Tractiunea pe patru roti (4X4 LOW) este activata.
Martorul luminos clipeste: Tractiunea integrala (4X4 HIGH) sau (4X4 LOW) este in curs de pornire sau oprire. Asteptati pana cand lampa de control se aprinde permanent (declansarea cu tractiune integrala) sau lampa de control se stinge (tractiunea pe toate rotile este oprita).
 
Martorul lumineaza permanent intermitent: Defectiune la tractiunea pe patru roti, cu unitatea puternic afectata (4X4 LOW). Apelati la ajutor specializat.
 
29. Sistemul de tractiune integrala (4X4 HIGH) este pornit.
Martorul luminos clipeste: Tractiunea pe patru roti (4X4 HIGH) sau (4X4 LOW) este in curs de pornire sau oprire. Asteptati pana cand martorul de control se aprinde permanent (declansarea cu tractiune integrala) sau lampa de control se stinge (tractiunea pe toate rotile este oprita). Martorul lumineaza permanent intermitent: Eroare la tractiunea integrala (4X4 HIGH). Apelati la ajutor specializat.
 
30. Diferentialul este blocat.
 
Martorul luminos clipeste:
Crafter: Blocarea diferentialului este activata sau dezactivata.
Amarok: Blocarea diferentialului este activata sau deschisa.
Asteptati pana cand lampa de control se aprinde permanent.
 
 
31.
Martor aprins: Tahograful instalat in fabrica este deranjat. Respectati instructiunile de utilizare suplimentare ale tahografului. Daca este necesar, contactati compania specializata.
 
32.
Martor aprins:  Controlul automat al distantei (ACC) nu este disponibil.  Opriti motorul la stationare si apo reporniti-l. Inspectia vizuala a senzorului radar (contaminare, glazura). In caz de indisponibilitate permanenta, consultati un service specializat si verificati sistemul.
 
 
 
33.
Martor aprins: Lane Change Assistant nu este disponibil momentan.
 
 
34.
Martor aprins: Farurile de ceata sunt aprinse.
 
35.
Martor aprins:  Turatia motorului limitata.
 
36.
Martor aprins: Senzorul de lumina de ploaie este deranjat. Opriti si luati contactul. Daca lampa de control se aprinde din nou dupa cuplarea contactului, solicitati asistenta specializata.
 
 
 
37.
Martor aprins: Lane Assist este activata, dar nu reactioneaza.
 
 
 
38.
Martor aprins: Asistenta la depasirea de  banda este dezactivata.
Martorul luminos clipeste:Asistenta la depasirea benzii este abandonata.
 
 
39.
Martor aprins: Cupla de remorcare nu este blocata.
 
 
 
40.
Martor aprins: Airbagul pasagerului din fata este activ.  Nicio masura de remediere - lampa de control se stinge automat in aproximativ 60 de secunde dupa punerea contactului sau dupa pornirea din cheie a airbagului pasagerului fata.
 
 
41.
Martor aprins: Sistemul de monitorizare a mediului (Front Assist) este dezactivat.
 
42.
Martor aprins: Nu continua! Cutia de viteze este avariata. Lasati cutia de viteze sa se raceasca in pozitia P (Parking). Daca avertismentul nu dispare, nu continuati, ci cautati ajutor specializat. In caz contrar, pot rezulta deteriorari semnificative ale transmisiei.
 
 
43.
Martor aprins: Stergatoarele au fost deranjate. Opriti aprinderea. Daca lampa de control se aprinde din nou dupa cuplarea contactului, solicitati asistenta specializata.
 
 
44.
Martor aprins: Sistemul de pornire-oprire a fost deranjat.
 
 
 
45.
Martor aprins: Sistemul automat de control al luminilor de condus si eventual lumini de functionare continua sau lumini de functionare in timpul zilei sunt pornite.
 
 
Martorii de culoare verde
 
 
1.
Martor aprins: Functia Offroad este pornita.
 
2.
Martor aprins: Lumina intermitenta la stanga sau la dreapta. Lampa de control clipeste de doua ori mai rapid daca o lampa intermitenta a esuat pe automobil sau pe remorca. Daca este necesar, verificati iluminarea vehiculului si iluminarea remorcii.
 
Martorul luminos clipeste; Sistemul de avertizare la pericol este pornit.
 
 
 
3.
Martor aprins:  Semnalul de semnalizare al remorcii este pornit.
 
 
4.
Martor aprins: Lampa de functionare permanenta este pornita.
 
 
 
5.
Martor aprins: Farurile de ceata sunt aprinse.
 
 
6.
Martor aprins: Pedala de frana nu a fost avariata. Pentru a introduce o noua treapta de viteza, apasati pedala de frana.
 
Martorul luminos clipeste:
Butonul de blocare din maneta selectorului de viteze nu este cuplat. Actionati blocarea manetei selectorului de trepte de viteza.
 
 
7.
Martor aprins: Controlul automat al distantei (ACC) este activ. Nu a fost detectat niciun automobil anterior. Viteza setata este mentinuta constanta.
 
 
8.
Martor aprins: Limitatorul de viteza este pornit, activ.
 
Martorul luminos clipeste: S-a depasit setarea vitezei limitatorului de viteza.
 
 
9.
Martorul este aprins sau clipeste: Modul de asistenta pentru schimbarea lunetei (Side Assist) activat. Opriti asistentul de schimbare a benzii de circulatie, daca este necesar.
 
 
10.
Martor aprins: Automobilul functioneaza cu gaze naturale (GNC).
 
 
11.
Martor aprins: Sistemul Lane Assist (Lane Assist) pornit, activ.
 
 
12.
Martor aprins: Asistentul de coborare activat.
Martorul luminos clipeste:  Asistenta la coborare lucreaza.
 
 
 
13.
Martor aprins:  Lampa de parcare este aprinsa
 
 
 
Martorii de culoare albastra
 
1.
Martor aprins: Faza luminoasa activata sau lumina intermitenta activata.
 
 
2.
Martorul luminos clipeste: Temperatura lichidului de racire la motorul cu gaz natural este scazuta. Evitati turatiile mari ale motorului si sarcinile pline ale motorului.
 
 
Martorii de culoare alba
 
 
1.
Martor aprins: Indicatorul intervalelor de service.
Martorul clipeste alternativ cu indicatorul pentru maneta selectorului de viteze:
Transmisia cu dublu ambreiaj DSG® este deranjata.
Cu turatia redusa a motorului, vizitati cel mai apropiat service specializat si verificati sistemul.
 
 
2.
Martor aprins: Sistemul Start-Stop disponibil, oprirea automata a motorului este activa.
 
 
3.
Martor aprins: Sistemul start-stop nu este disponibil.
Sistemul start-stop a pornit automat motorul.
Verificati daca toate cerintele tehnice sunt îndeplinite. Daca este necesar, îndepliniti cerintele tehnice lipsa.
 
 
4.
Martor aprins: Pentru automobilele cu motor diesel: motorul porneste.
 
 
 
5.
Martor aprins: Telefonul mobil este conectat prin Bluetooth la echipamentul pentru  telefonul mobil instalat din fabrica. Vezi brosura "Sistemul Infotainment".
 
 
 
6.
Martor aprins: Starea de încarcare a bateriei telefonului mobil. Numai cu pregatirea telefonului mobil instalat în fabrica. Vezi brosura "Sistemul Infotainment".
 
 
7.
Martor aprins: Avertizare pe gheata. Temperatura exterioara mai rece decat +4 ° C 
 
 
8.
Martor aprins: Controlul automat al distantei (ACC) activ. Nu a fost detectat niciun vehicul anterior. Viteza setata este mentinuta constanta.
 
 
9.
Martor aprins: Controlul automat al distantei (ACC) si controlul vitezei de croaziera sunt active.
 
 
10.
Martor aprins: Pentru afisajul alb: este activa controlul automat al distantei (ACC).
 Vehiculul anterior a fost detectat. Controlul automat al distantei (ACC) regleaza viteza si distanta fata de vehiculul din fata.
 
  Pentru afisajul gri: Controlul automat al distantei (ACC) nu este activ.
  Sistemul pornit, nu regleaza parametrii de deplasare.
 
 
 
11.
Martor aprins: Controlul automat al distantei (ACC) si limitatorul de vitezaactiv.
       Control automat al distantei (ACC).
 
 
12.
Martor aprins: Controlul fasciculului luminos (Light Assist) activ.
 
 
13.
Martor aprins:Adblue® este redus. Adaugati AdBlue® în intervalul rezidual indicat.
 
 
14.
Martor aprins: Sistemul AdBlue® este perturbat sau umplut cu AdBlue® nestandard.
 
 
15.
Martor aprins: Trimitere la informatiile din jurnalul de bord.
 
 
16.
Martorul luminos clipeste: Transmisia cu ambreiaj dublu DSG® este deranjata. Simbolul clipeste alternativ cu afisajul pozitiei curente a parghiei de selectare din panoul de instrumente.  Mergeti la cel mai apropiat garaj de specialitate cu o turatie redusaa motorului si verificati sistemul.  
 
 
17.
Martor aprins: Conditie de condus favorabila consumului.
 
 
18.
Martor aprins: Centura  de siguranta neaplicata a unui ocupant de pe bancheta din spate.
 
 
19.
Martor aprins: Centura  de siguranta atasata de pasagerul vehiculului pe locurile din spate.


Ce face VeziCatFace.ro?

Te ajuta sa cumperi si sa vinzi masini second hand, oferindu-ti acces la calculatorul de pret corect, review-uri auto ...

afla mai multe

Cum ma ajutati sa cumpar o masina second hand?

Ne spui ce masina iti doresti, iar noi trimitem cererea ta catre dealerii nostri de incredere. Acestia iti vor face o oferta, iar daca iti place, incepeti o negociere anonima pe site.

afla mai multe

Acest site foloseste cookie-uri. Continuarea navigarii inseamna acceptarea lor.
Prin utilizarea seviciilor noastre, sunteti de acord cu: 1. colectarea si prelucrarea datelor d-voastra cu caracter personal si 2. folosirea de cookies. Aflati mai multe.