Care sunt cele mai bune anvelope de iarna pe care le poti cumpara?
Anvelopele de iarna iti asigura o siguranta mai mare decat cele all season cu pana la 40%. Poti sa ai un motor foarte puternic si cele mai noi dotari, dar daca anvelopele tale nu sunt de calitate, siguranta ta pe timp de iarna va fi destul de mica, iar pe langa asta o sa dai mai multi bani si pe combustibil.
Care sunt cele recomandate anvelope de iarna?
Nemtii de la ADAC au testat mai multe anvelope de iarna, iar rezultatele arata ca anvelopele Continental Winter Contact sunt cele mai bune. Urmeaza apoi Yokohama W.drive V905 si Goodyear Ultra Grip 9.
*Rezultatele de mai sus sunt pentru anvelope de dimensiunea 205/55/16
In topul cele mai bune anvelope de iarna intra:
- Nokian WR D3
- Bridgestone Blizzak LM 001
- Falken Eurowinter HS449
- Vredestein Snowtrac 5
- Firestone Winterhawk 3
- Fulda Kristall Control HP
- Barum Polaris 3
Care este cea mai buna marca de anvelope?
Conform cu studiul “Tire Brand Study” din 2014 al celor de la Tire Review, cele mai bune cinci brand-uri de anvelope sunt Michelin, Bridgestone, Firestone, Toyo si BFGoodrich. Acum, diferentele dintre punctajele brandurilor sunt destul de mici, fapt ce se explica si prin concurenta acerba de pe aceasta piata. Asta este bine pentru noi pentru ca asa, producatorii mai scad din pret, dar in acelasi timp sunt atenti si la calitate.
Daca te intereseaza o anvelopa eficienta din punctul de vedere al economiei de combustibil, prima optiune este Michelin. Urmeaza apoi Bridgestone, Goodyear, Toyo si BFGoodrich.
In ultimii ani, producatorii de anvelope incearca sa dezvolte anvelope din ce in ce mai eficiente. Daca in anul 2012, punctajul obtinut de Michelin la categoria “economie de combustibil” era cu circa 0.9 puncte mai mare decat cel al Bridgestone, in 2014 diferenta a scazut pana la 0.5, cu toate ca si punctajul Michelin a crescut.
La capitolul durabilitate, Michelin nu se mai afla pe prima pozitie in topul consumatorilor, ci Bridgestone. Acum, diferentele de punctaj sunt destul de mici, insa chiar si asa, este interesant faptul ca Michelin ocupa doar pozitia a 4-a, fiind intrecut si de Goodyear si Firestone. Daca esti un sofer care conduce mai mult decat media sau daca pur si simplu te interesaza mai mult durabilitatea, atunci probabil ca Bridgestone e ideea mai buna.
Ajunge daca pun doar doua anvelope de iarna, ori pe fata ori pe spate?
Aceasta este una dintre cele mai mari greseli pe care le poti face. In momentul in care alegi sa iti echipezi masina cu doar doua anvelope de iarna, fie pe spate, fie pe fata, in realitate ajungi sa faci un compromis enorm intre costuri si manevrabilitate si stabilitate. Problemele vor aparea mai ales in situatiile de urgenta, cand se poate intampla ca masina sa subvireze cu o parte si sa supravireze cu cealalta.
In acelasi timp, montarea defectuoasa a anvelopelor poate duce la o mai proasta functionare a sistemelor ABS si de control al stabilitatii. Daca vrei sa poti accelera, frana si vira in conditii optime, ai nevoie de patru anvelope de iarna.
Clasele de eficienta conteaza
In momentul de fata, anvelopele sunt clasificate in conformitate cu o norma europeana in sapte categorii de eficienta, de la A la G. Astfel, o anvelopa notata cu A, te va ajuta sa consumi cu 7,5% mai putin combustibil fata de una clasificata cu G. Pentru a vedea in termeni economici, ce inseamna aceasta diferenta pentru buzunarul vostru, am realizat o serie de calcule (vezi imaginea alaturata).
Rezultatele sunt mai mult decat interesante si obliga pe oricine doreste sa isi cumpere un set de anvelope sa fie mult mai atent la acest aspect. Iata un exemplu:
"o masina echipata cu un set de anvelope din clasa C consuma in 40.000 de km cu circa 70 de litri de combustibil mai mult fata de aceeasi masina, dar dotata cu anvelope din clasa A."
Astfel, daca te hotarasti sa cumperi anvelope, tine cont de faptul ca optand pentru unele superioare cu cel putin doua clase de eficienta, poti economisi circa un plin de combustibil (depinde de masina).
Calculele au fost realizate luand in considerare un consum mediu de 7 L / 100 km si o durata medie de viata a anvelopelor de 40.000 km.
Mai multe despre clasele de eficienta ale anvelopelor auto poti citi aici.
Anvelope de iarna sau Anvelope All Season
Desi, anvelopele all season reprezinta o alternativa destul de OK, anvelopele speciale de iarna iti ofera un randament mult mai bun. Intr-un test realizat de catre cei de la CanadianTire.ca, o masina echipata cu anvelope de iarna si care rula cu 60 km/h a franat cu circa 18 metri mai repede decat o masina similara, dar care era echipata cu anvelope all season.
De altfel, studiile arata ca o masina cu anvelope de iarna franeaza pe o distanta cu circa 38% mai mica decat o masina cu anvelope all season. In consecinta, sansele unei coliziuni sunt semnificativ mai reduse pentru o masina echipata cu anvelope de iarna.
Temperatura, gheata si zapada afecteaza puternic randamentul anvelopelor. Un cauciuc all season poate fi o idee buna in luni precum Septembrie sau Mai, cand asfaltul este destul de uscat, iar temperaturile ajung la valori oarecum medii pentru clima temperata din Romania. Odata cu venirea iernii insa, temperatura scade sub 7 grade Celsius, cauciucul isi pierde din elasticitate, iar aderenta fata de sosea scade.
In cazul cauciucurilor de iarna insa, compusul din care sunt fabricate acestea, le ajuta sa isi mentina elasticitatea la temperaturi negative, fapt ce ajuta la mentinerea aderentei.
Mai jos, un video explicativ despre diferenta dintre anvelope de-a lungul anotimpurilor.
Anvelope noi sau Anvelope Second-Hand
Anvelopele second hand au avantajul ca sunt mai ieftine, fapt ce iti permite sa iti cumperi o unele dintr-o gama premium. Cu toatea acestea insa, riscurile cu care vine o astfel de decizie de cumparare sunt destul de numeroase.
Pentru a nu iti lua teapa, trebuie sa stii sa estimezi foarte bine gradul de deteriorare al anvelopelor. In caz contrar, o sa ajungi intr-adevar sa cumperi niste anvelope ieftine, dar in acelasi timp, dupa un an de zile, maxim doi, o sa fii nevoit sa le transformi in ghiveci pentru flori. Astfel, pe termen lung, alegerea unor anvelope uzate in defavoarea unora noi este probabil o strategie eronata.
Daca durata de viata a unui set de anvelope noi se poate extinde pana la 4-6 ani, in cazul unor anvelope second, durata de viata va fi probabil redusa la 2 ani. In acelasi timp, si performantele anvelopelor noi sunt superioare. Acestea iti pot oferi o mai buna eficienta de combustibil, rulare mai silentioasa si nu in ultimul rand, mai multa siguranta.
Recomandarile noastre de anvelope din punctul de vedere al raportului pret/calitate sunt:
Puteti intra aici pentru mai multe variante.
Citeste si alte articole similare
Topul masinilor de familie second hand pe care le poti cumpara din Romania A avut incredere intr-un vanzator de masini din Romania si nu a regretat.CUM TE AJUTA VEZICATFACE?
TU STII PRETUL CORECT AL MASINII TALE SECOND HAND?
Si afla istoricul masinii