Feedback

Vrem sa stim ce parere ai despre VeziCatFace. Asteptam sa ne lasi gandurile tale mai jos!

Trimite  

Cum poti sa vinzi profitabil o masina adusa din Germania? Si legal...

21 Martie 2016 • Articol scris de: VeziCatFace, in categoria: Sfaturi auto

masini fara tva din germania

Majoritatea dintre voi crede ca masinile din Germania sunt mai bine intretinute, mai ieftine, mai oricum...fata de cele din Romania. Si, daca la capitolul intretinere, nu va putem contrazice pentru ca deh...nemtii au drumuri un pic mai faine, fac reviziile la timp si le repara cu piese mai OK, cand vine vorba de pretul masinilor, lucrurile nu stau chiar asa cum credeti.

Sa va dam un exemplu. Ne-am uitat de curiosi pe site-urile din Romania dupa un Passat Variant din 2011 cu motor diesel de 2 litri. Am gasit vreo 15 masini, toate aduse din Germania si neinmatriculate. Am luat o masina, aleator, nicidecum cea mai ieftina.

Pretul de vanzare, 8300 euro.

Ne-am uitat apoi si pe un site din Germania dupa exact acelasi model si am gasit 1501 de anunturi. Dintre acestea,

doar 5 anunturi, adica 0.33% aveau pretul mai mic de 8300 euro, iar majoritatea porneau cam de pe la 9000 euro, cel putin.

lista de masini passat din germania

In conditiile astea, ce magie a facut cel care vinde masina in Romania cu 8300 euro? O vinde pe minus sau e un super negociator care a convins vanzatorul neamt sa lase vreo 2000 euro la pret?

Neah, nici una nici alta. Fie masina are niste daune ascunse sau km dati inapoi

Daca vrei sa aduci o masina din Germania si sa o vinzi cu profit aici, ai doua optiuni. Prima presupune sa cumperi o masina de acolo cu multi, multi kilometri, iar apoi sa faci un pic de abracadabra si sa o aduci pe la 70-90.000 de km, asa cum ii place cumparatorului roman.

Fie masina a fost cumparata fara TVA din Germania

A doua optiune e un pic mai complicata, dar mai "economica":) Pentru asta, trebuie sa te uiti la cel de-al saselea anunt din lista de mai sus si sa observi ca scrie: 19% MwSt. Ala este TVA-ul si iti arata ca pretul de 8400 euro este brutul. Astfel, daca ai o firma, ai putea sa cumperi aceasta masina la pretul fara TVA din Germania, si deci sa platesti doar 7.059 euro.

passat fara tva din germania

Nimic gresit pana aici. Problema apare insa in tara, cand vei vrea sa vinzi aceasta masina, moment in care, in functie de tipul de achizitie pe care ai facut-o, ar trebui sa platesti fie TVA raportat la marja de profit, fie prin mecanismul taxarii inverse. In realitate insa, multe dintre firmele care se ocupa cu asa ceva, ajung sa dispara dupa ce au cumparat si vandut mai multe astfel de masini.

*Am gasit mai multe detalii despre plata TVA-ului la masinile second hand aduse din strainatate pe avocatnet.ro

In cazul achizitiei de mijloace de transport care nu sunt noi sunt aplicabile reglementari specifice si se vor trata diferentiat in functie de regimul care s-a aplicat in celalalt stat membru.

 

A.    In cazul in care mijlocul de transport care nu este nou a fost vandut de o persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in alt stat membru si care nu a aplicat regim second-hand

 

In acest caz se aplica acelasi tratament ca si in cazul achizitiei de mijloace de transport noi: persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania va comunica codul sau de TVA furnizorului, care va scuti de TVA livrarea intracomunitara.

 

Furnizorul va emite o factura fara TVA in care va mentiona ca s-a aplicat scutirea de TVA pentru livrarea intracomunitara; in Romania cumparatorul va avea obligatia de plata a TVA pentru achizitia intracomunitara de mijloace de transport prin mecanismul taxarii inverse;

 

Cumparatorul va raporta in declaratia recapitulativa operatiunea. Este important de retinut ca, la revanzarea acestor bunuri, cumparatorul din Romania nu va putea aplica regimul special pentru bunuri second-hand prevazut la art. 152² din Codul fiscal. 

 

B. In cazul in care mijlocul de transport care nu este nou a fost vandut de o persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in alt stat membru dar care a aplicat regimul special pentru bunuri second-hand sau de o persoana care a aplicat similarul din alt stat membru al scutirii de TVA prevazut la art. 141 (2) g) din Codul fiscal (art. 136 din Directiva 112/2006/CE).

 

In aceasta situatie achizitia intracomunitara nu este impozabila in Romania, deci nu se datoreaza TVA, conform art.126, alin.(8), lit.c) din Codul Fiscal: "(…) nu sunt considerate operatiuni impozabile in Romania achizitiile intracomunitare de bunuri second-hand (....) atunci cand vanzatorul este o persoana impozabila revanzatoare, care actioneaza in aceasta calitate, iar bunurile au fost taxate in statul membru de unde sunt furnizate, conform regimului special pentru intermediarii persoane impozabile, in sensul art. 313 si 326 din Directiva 112/CE/2006".

Prin urmare: Nu se va datora si plati TVA; Nu se va aplica taxare inversa; Achizitia nu se va declara in Declaratia recapitulativa; Tranzactia se declara in decontul de TVA la randul 26.


Pentru bunurile astfel achizitionate o persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA in Romania, va putea aplica la vanzare regimul special pentru bunuri second hand prevazut de art. 152² din Codul fiscal, cu conditia obligatorie ca pe factura emisa de furnizor sa existe o mentiune din care sa rezulte regimul aplicat ( cele prevazute mai sus). 

 

In acest caz persoana impozabila revanzatoare din Romania va datora TVA in Romania. Astfel va calcula TVA datorata pe marja sa de profit mai putin suma TVA aferenta acestei marje.

 

Marja profitului este diferenta dintre pretul de vanzare aplicat de persoana impozabila revanzatoare si pretul de cumparare. De asemenea trebuie sa respecte toate regulile privind aplicarea regimului de second-hand si sa detina documentatia aferenta : jurnal de cumparari special, jurnal de vanzari special, registru comparativ si evidenta stocurilor.

Cat de profitabil este sa cumperi o masina fara TVA?

In Germania, TVA-ul este de 19%. La o masina de 9500 euro cu TVA, samsarul plateste doar 8000 euro, asadar cu 1500 euro mai putin. Dupa ce scade drumul si alte cheltuieli aferente, acesta tot reuseste sa ramana cu cateva sute de euro profit.

In acelasi timp, ceilalti vanzatorii sufera din cauza concurentei "neloiale". Asta pentru ca cei care "se joaca" cu TVA-ul masinilor din Germania, isi permit sa vanda la preturi mult mai joase in comparatie cu pretul masinilor din piata.

...aaa...si ganditi-va putin la cat de profitabil este sa aduci o masina mai scumpa, sa zicem...de 30.000 euro.

Politia a confiscat masini in valoare de 700.000 euro la Cluj

Ca sa va faceti o idee despre magnitudinea acestui fenomen, iata un caz destul de faimos petrecut in 2014, cand o retea de 11 samsari care se ocupau cu astfel de operatiuni a fost destructurata.

"Metoda de fentare a TVA a fost, asa cum au denumit-o anchetatorii, . Mai exact, folosindu-se de datele de identificare ale firmelor, de stampile si facturi, au achizitionat din spatiul intracomunitar autoturisme fara a achita TVA la achizitie, datorita faptului ca se efectua o achizitie intracomunitara, cu taxare inversa, pe care le revindeau in majoritate clientilor persoane fizice aplicand un pret apropiat de cel de achizitie care continea doar profitul lor fara a colecta si plati TVA reusind astfel prin eludarea dispozitiilor legale referitoare la TVA sa vanda autoturismele mult mai ieftin decat alti comercianti cinstiti.” mai multe despre acest caz, cititi aici.

Cat pierde Statul Roman din neplata TVA-ului pentru masinile aduse din Germania?

In 2015, numarul masinilor importate din strainatate a fost de circa 250.000. La un pret mediu per masina de 5000 euro, rezulta o suma de 1.25 miliarde de euro. Daca statul ar aplica TVA la aceasta suma, ar putea incasa nu mai putin de 300 milioane de euro. Suficient cat sa contruiasca o bucata buna de autostrada.

Acum, normal ca nu toate cele 250.000 de masini au fost cumparate din Germania la preturi fara TVA. Asta pentru ca multe au fost aduse de persoane fizice, firme care nu sunt platitoare de TVA sau de firme care isi platesc toate darile la stat,

dar si daca 10% din masinile cumparate au fost luate de firme platitoare de TVA, dar care nu au achitat statului roman aceasta taxa in Romania, atunci vorbim de o dauna de circa 30 milioane de euro.

Sa nu mai vorbim si de efectele negative asupra pietei de auto second hand din Romania, unde vanzatorii de buna credinta au dificultati in a-si vinde masinile din cauza celor care strica piata, aducand masini cu kilometri dati inapoi sau cu TVA-ul neplatit.

aaa...si raspunsul la intrebarea din titlu ar fi ca: e cam greu sa vinzi profitabil o masina adusa din Germania in conditii legale, cinstite si asa mai departe.

Voi ce parere aveti?



Ce face VeziCatFace.ro?

Te ajuta sa cumperi si sa vinzi masini second hand, oferindu-ti acces la calculatorul de pret corect, review-uri auto ...

afla mai multe

Cum ma ajutati sa cumpar o masina second hand?

Ne spui ce masina iti doresti, iar noi trimitem cererea ta catre dealerii nostri de incredere. Acestia iti vor face o oferta, iar daca iti place, incepeti o negociere anonima pe site.

afla mai multe

Acest site foloseste cookie-uri. Continuarea navigarii inseamna acceptarea lor.
Prin utilizarea seviciilor noastre, sunteti de acord cu: 1. colectarea si prelucrarea datelor d-voastra cu caracter personal si 2. folosirea de cookies. Aflati mai multe.