Feedback

Vrem sa stim ce parere ai despre VeziCatFace. Asteptam sa ne lasi gandurile tale mai jos!

Trimite  

A venit vara, hai cu decapotabila. Top masini sub 7000 euro.

18 Mai 2018 • Articol scris de: Tudor Serban

decapotabila-fete

De fiecare data când incepe vara, ne gandim la masinile decapotabile pe care le-am conduce. Unii deja s-au inarmat cu rabdare si strabat internetul in lung si-n lat in cautarea cabrioletului perfect sub 7.000 de euro. Calmeaza-te! Acesta nu exista! Dar exista variante destul de interesante.

In perioada interbelica, un american a avut ideea de a face o masina cu plafon rigid retractabil. Sistemul era interesant si era actionat manual. Dar primii care au facut un coupe-cabriolet de serie au fost cei de la Peugeot in 1934 cu modelul 601. N-au reusit sa il produca prea mult timp pentru ca motoarele oferite erau prea slabe, iar concurenta germana venea tare din urma. Da, pe vremea aceea, Peugeot si marcile franceze chiar erau mai tari decat cele germane. De fapt, daca ne uitam pe segmentul vehiculelor coupe-cabriolet de sub 7.000 de euro o sa vedem ca exista in continuare o competitie acerba intre nemti si francezi.

Pe acest segment avem, practic, cinci oferte demne de luat in seama: Ford Focus, Opel Astra Twin Top, Peugeot 307 CC, Renault Megane CC si Volkswagen Eos. Tot coupe-cabriolet este si Volvo C70, dar daca gasesti unul sub 7.000 de euro, mai bine treci mai departe. Pretul pentru unul in stare tehnica decenta depaseste suma asta, iar unul in stare foarte buna si mai nou de 2010 trece si de 12.000 de euro.

Hai sa le luam pe rand sa vedem care dintre ele merita luate in considerare. Le luam in ordine alfabetica, sa nu se supere nimeni.

Ford Focus CC

Ford Focus CC

Copyright imagine: EyOne

Ford Focus CC este o masina polivalenta si spatioasa la interior. La capitolul design, masina arata foarte bine, atat acoperita cat si decapotata. Doar ca din punctul de vedere al fiabilitatii n-a fost cea mai stralucita din familia sa. Sistemul de capotare dadea semne de oboseala iar izolatiile trebuiau refacute periodic. Prin urmare, daca gasesti vreunul, asigura-te ca e in stare foarte buna si mergi la o spalatorie automata cu el. Daca la iesire n-ai apa pe podea, deja poti sa te gandesti serios la el. Grupurile motopropulsoare comune cu restul familiei Focus il fac usor de reparat in caz de nevoie. Dar sa stii ca piesele de Ford nu sunt tocmai ieftine. Asigura-te ca masina are un istoric bun.

Opel Astra TwinTop

800px-Opel_Astra_TwinTop

Copyright imagine: M93

Opel Astra TT are cateva motorizari bune, atat pe benzina cat si pe diesel. De recomandat insa, recomand cel mai mult versiunea de 1,8 litri cu benzina. Chiar daca are un consum mai ridicat decat 1.9-le turbodiesel, este si mai fiabil si are costuri de intretinere mai scazute. Plus ca ideea de diesel cu decapotabila nu se prea potriveste pentru ca la viteze de aproximativ 80km/h o sa simti miros de gaze in masina din cauza turbioanelor aerodinamice si-o sa-ti strice toata placerea. Desigur, nu te astepta sa fie vreo racheta stradala. Cu 125 CP se misca mai calm, dar placerea masinii decapotate este pana la 100 km/h. Peste aceasta valoare incepe sa devina foarte deranjant zgomotul aerodinamic.

Peugeot 307 CC

800px-Peugeot_307_CC

Copyright imagine: Stahlkocher

Continui cu Peugeot si cred ca este una dintre cele mai bune optiuni dintre cele cinci. Atat motorizarile cu benzina cat si cele diesel sunt bune, fiabile, si destul de economice. Iar cumva, francezii, au reusit sa ascunda cumva evacuarea si sa nu se simta miros de motorina nearsa in spatiul pasagerilor. Plus ca, sa recunoastem, Peugeot a fost cel care a lansat primul CC de serie si tot el l-a reinviat cu 206 CC acum doua decenii.

Renault Megane CC

800px-Renault_Mégane

Copyright imagine: Randy43

Fie ca iei a doua sau a treia generatie, Megane CC are avantajul unei masini construita destul de bine. In plus, daca ai nevoie de piese, le gasesti peste tot. Doar ca aici deja trebuie sa fii atent la motorizari. Daca iei generatia a III-a cu motor de 1,4 litri turbo si 100 CP vei avea doua probleme: viata scurta a ambreiajului si consumul mare de carburant. Ar mai fi si o a treia: e lenta. Iar daca Astra la 125 CP se misca rezonabil, Megane 1.4 turbo este sub aceasta categorie. Ca sa obtii un consum decent vei pleca de la semafoare mai lent decat autobuzele. Dar in versiunea Camargue este chiar frumos si bine lucrat, cu detalii speciale: culoare alb-creme si interior bordeaux. Numai sa nu te grabesti cu ea vreodata.

Volkswagen EOS

VW_Eos

Copyright imagine: Rudolf Stricker

Volkswagen EOS a fost incercarea nemtilor de a patrunde intr-o lume mai exclusivista, aceea a masinilor premium. Are interiorul bine lucrat, cu plafonul pus chiar ofera o senzatie autentica de coupe si nu scartaie din toate incheieturile la fiecare denivelare. Doar ca din cauza asta este si foarte grea. Are cam 1.8 tone si asta se simte la tot: demaraj, consum si treceri peste sinele de tramvai. Ca aspect, arata cumva incomplet cand este decapotat dar compenseaza atunci cand este acoperit. Celelalte de mai sus arata mai bine decapotate. Are motorizari atat diesel cat si cu benzina. Cele diesel sunt fix acele 2.0 TDI reclamate ca respecta orice numai normele de poluare nu. Versiunea 2.0 FSI de 150 CP pare o varianta buna. Doar ca trebuie mare atentie la motor. Unele au avut probleme cu distributia. Asigurate ca e in regula. Ca si elemente de caroserie, nu imprumuta niciun element de la restul familiei Golf. Asa ca trebuie sa te astepti la preturi speciale in caz de necaz.

Din cele de mai sus, daca ar fi sa aleg, m-as orienta spre Opel Astra TT, Peugeot 307 CC sau Volkswagen Eos. Prin urmare, daca vrei sa cumperi o decapotabila, ai la ce sa te gandesti cat timp numeri cei 7.000 de euro din fata ta. Iar daca ai vreo masina din aceasta de vanzare, as zice sa o pui repede pe vezicatface.ro cu istoric cu tot. Vei vedea ca poti obtine un pret bun pe ea si, mai mult, nu cred ca vei sta prea mult la vanzare. Au tendinta de a fi cerute destul de repede mai ales in perioada asta a anului. Dar grabeste-te! Piata decapotabilelor se duce la vale odata cu luna iulie, chiar daca vara tine pana la sfarsitul lui septembrie.

Vrei sa vinzi o decapotabila la pret corect? Adauga un anunt gratuit pe VeziCatFace.

cumpara masini de la vanzatori de incredere



Ce face VeziCatFace.ro?

Te ajuta sa cumperi si sa vinzi masini second hand, oferindu-ti acces la calculatorul de pret corect, review-uri auto ...

afla mai multe

Cum ma ajutati sa cumpar o masina second hand?

Ne spui ce masina iti doresti, iar noi trimitem cererea ta catre dealerii nostri de incredere. Acestia iti vor face o oferta, iar daca iti place, incepeti o negociere anonima pe site.

afla mai multe

Acest site foloseste cookie-uri. Continuarea navigarii inseamna acceptarea lor.
Prin utilizarea seviciilor noastre, sunteti de acord cu: 1. colectarea si prelucrarea datelor d-voastra cu caracter personal si 2. folosirea de cookies. Aflati mai multe.